Kaynana Olmak Ya da Olmamak Tüm Mesele Bu


  Hello Arkadaşlar 👋

  Bir kaç yıl (tahminen 4-5 yıl) önce, halk dilinde KAYNANA'ya yani gelecekteki kaynanama diye bir şeyler karalamıştım sizinle paylaşmak istedim. Tabi başı, sonu, ortası pek yok karman çorman bir şeyler yazmıştım 😁

Ay çok utandım ya :))) neyse fazla oyalanmayım vazgeçebilirim o yüzden hemen paylaşıyorum :))





 Hayata sadece 1 kez geliriz deriz. Ama bence her insan 2 kere doğar defalarca ölür…
İlk doğumumuzu annemiz gerçekleştirir. 9 ay taşır normal şartlarda. Hiçbir insanın katlanamayacağı, dayanamayacağı, sancılar acılar çekerek bizi dünyaya getirir… 
İstisnaları saymazsak, her birimiz el bebek gül bebek yetiştirildik. Herkesin sevdiği, hele annemizin üzerimize titrediği, hayranlıkla dünyaya getirdiği bebeği büyütmesiyle bugünlere geldik. 
 2. doğumumuzu, bu dünyaya doğmadan önce bilinmez diyarlarda bıraktığımız diğer eşimizi doğuran anne (halk dilinde KAYNANA) gerçekleştirir.
Bazen hayal ederim. Bulamadığım diğer yarımın bebek halini. Beyaz bir oda tavanı, yaz gününden kalan bir maviye boyanmış, iri ve ufak pamuklardan tavana asılmış bulutlu bir oda, beyaz örtüler üzerinde ona bakan beyaz bir elbiseli meleğe gülümseyen bir bebek. Meleğine gülücükler saçıyor yumak yumak ellerini sevinçle savuruyor. O tombik bacakları, sevinçten tekmeler atıyor. Çünkü meleği ona sevgiyle bakıyor..
Ve o melek, bir gün ben diğer yarımı bulduğumda, beni de yeniden ömrümün geri kalanına doğuracak… Bu yüzdendir onu daha tanımadan seviyor olmam… 


 Eyy yüce kadın, neredeysen çık karşıma. Ömrümün geri kalanına tekrar doğur beni…!!'







 Şimdi düşünüyorum da, evet tocamın kafamda canlandırdığım gibi bir bebek odası olmadı. Ama melekler gibi ona bakan bir annesi oldu. Ve yıllar sonra bu kadın beni de ömrümün geri kalanına doğurdu...

 Ben "kaynana" konusunda şanslıyım. Benim has hatunum, neşe kaynağımdır kendisi. Ondan bahsederken kaynana demeyi de sevmiyorum. Çok negatif bir enerjisi var o kelimenin. O yüzden ya has hatunum derim ya da neşem derim

Yorumlar

  1. Allah muhabbetinizi, sevginizi artırsın ne güzel yazmışsınız😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnnn :) Tanımadan sevmiştim tanıyınca da daha çok sevdim neşemi :)

      Sil
  2. Ne güzel, cok sanslisin ben de bu konuda sansliyim yoksa kavga cikardi 🤣. Ben biraz dik kafali ve kendi dogrulari olan bir insanim iletisim zor olurdu 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence her iki tarafta şanslı :) Bende fena dik kafalıyım aklımdan geçen dilimde olur çoğu zaman ama annem 10 numara bi kadın oda benim gibi deli dolu o yüzden anlaştık sanırım :)
      Hani derler ya gelin kaynana toprağından olur bizde de o misal sanırım :))))

      Sil
  3. Kayinvalideni sevmen ne güzel
    Inşallah benim gelinlerde beni sever 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy inş. şafak hanımcığım :))
      Benim 1 abim 1 de erkek kardeşim var her ikisi de evli 2 yabancı gelinimiz var annem de hiç ağzını açıp tek laf etmez kızlara :)
      amaaaaa benim öz annem bana kaynana resmen tocama laf söyletmez ara sıra da laf sokar :)))

      Sil
  4. Kaynanasını seven gelin bulmak zor bu zaman da. Kaynanalara tavsiyemdir gelin seçerken blog yazıyor olmasına dikkat edin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha dimi artık oğullarımıza bloglarda kız bakmaya başlamalıyız :)))

      Ben zaten hala neden kaynana gelin sıkıntısı var anlayamıyorum :) birbirlerinin evlerine işlerine karışmasalar miss gibi geçinir giderler :)

      Sil
  5. has hatun iyimiiş hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatunların hassıdır o :) Neşem benim :)))

      Sil
  6. Bu konuda şanslı olmanıza çok sevindim. Ama genele bakınca Türk erkek annelerinde bi "duracağı yeri, haddini" bilmeme hali gözlemliyorum. Batılılar bu işi çok güzel çözmüş. Evli çiftin ayrı bir aile kurdukları biliniyor orada. Doğum günleri, özel günler, bayramlarda ziyaret ediyorlar aile büyüklerini ama kendi aile hayatlarına karıştırtmıyorlar. Biraz mesafe iyidir diyorum ben. Türk anneler kendi eşleriyle mutsuz oldukları için oğullarından mutluluk bekliyor ve gelinlerin evine, çocuk yetiştirme tarzına hatta gelinin kariyerine bile karışma hakları olduğunu sanıyor. İnanılmaz bir olay.
    Kimisi, çiftin ev dekorasyonuna bile laf edebiliyor mesela. Tatile evli çiftle beraber gitmek isteyen kayınvalide bile gördüm ben. Büyük bir kültürel sorunumuz bu konu. Siz iyi ki sevdiğiniz, yakın hissettiğiniz bir "kaynana"ya denk gelmişsiniz. Mutluluğunuz daim olsun. Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder